السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

KEPADA DATO/DATIN/ TUAN/PUAN YANG BUDIMAN, KAMI MEMERLUKAN SEBARANG SUMBANGAN ATAU ZAKAT UNTUK KEPERLUAN/PEMBIAYAAN PUSAT TAHFIZ INI. SEMOGA SEGALA KEPERIHATINAN DAN SUMBANGAN TUAN-TUAN/PUAN-PUAN AKAN DIBERI PAHALA DENGAN SETIAP HURUF YANG DIBACA OLEH PELAJAR-PELAJAR TAHFIZ DAN JUGA DIUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH.

EMAIL: pbtaajaya@gmail.com

AKAUN BANK ISLAM (SG. PETANI):

(MAAHAD TAHFIZ AL-QURAN AMAN JAYA)

02020010048741

Friday, April 29, 2011

Bangunan Asrama 2 Tingkat

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokaatuh.. Kepada semua ummat Islam. Syukur diatas segala nikmat-nikmat Allah Ta'ala yang dianugerahkan kepada kita. Pihak Pusat Bimbingan Tahfiz al-Quran Aman Jaya Sungai Lalang Kedah Darul Aman memerlukan dana untuk membangunkan bangunan asrama 2 tingkat diatas tanah kosong dibelakang bangunan kelas. Sekarang ini kami menyewa tiga buah rumah sebagai asrama pelajar-pelajar. Kepada tuan/puan yang ingin menyumbang bolehlah menyalurkan sumbangan terus ke akaun Bank Islam atas nama (MAAHAD TAHFIZ AL-QURAN AMAN JAYA, N0 akaun: 02020010048741) Bank Islam Sungai Petani. Pihak Pusat Bimbingan Tahfiz Al-Quran juga membuka wakaf RM 100 sekaki persegi. Pihak kami mengucapkan jutaan terima kasih kepada tuan/puan yang telah menyumbang kepada kami untuk memajukan Pengajian Tahfiz dinegara ini. Penyumbang-penyumbang ada yang dari Sg. lalang, Sg. Petani, Kakitangan-kakitangan Petronas Fertilizer Gurun Kedah, Kuala Lumpur dan sebagainya. Special thanks untuk Bapa saudara saya Dato Haji Azaham bin Abdul Wahab dan isteri, bapa-bapa saudara yang lain, keluarga-keluarga dan saudara-mara terdekat yang banyak menyokong sejak permulaan pembukaan Tahfiz ini. Terima Kasih juga diucapkan kepada pihak surau Al-Firdaus Taman Desa Aman Sg.Lalang yang telah banyak memberi sokongan dan sumbangan untuk memajukan Intitusi Pengajian Tahfiz Al-Quran di Sg. Lalang. Dibawah adalah gambar sebidang tanah untuk didirikan asrama tersebut dan pelan pembangunan 2 tingkat.
Klik dan besarkan gambar serta pelan bangunan dibawah. Jazakumullah.




Pelan Bangunan 2 Tingkat.
Keluasan Bangunan (24*44*20 ' Tinggi). Anggaran Kos Keseluruhan adalah seperti berikut :
1) Kos Bangunan 24*44 = 1056*120 = RM 1,26720.00.
2) Kos Elektrik = (Jurutera Elektrik). 3) Kos Tambahan (Tandas/kolah/longkang/paip) = RM 10,500.00. 4) Lain-lain Kos Sekiranya ada Tambahan. Anggaran Kos Keseluruhan: RM200,000




No comments:

Post a Comment